Bradavice 2018 - Zpravodajství
9. den - Útok mozkomorů
Anka, 29. 7. 2018 21:21
Ráno po výletě bylo svěží, protože v noci nemusel být hlídky a tak jsme se všichni krásně vyspali a nemuseli jsme ani mít rozcvičku, protože byla neděle. Po snídani se ale hned stala situace, kterou bylo nutné rychle řešit. Tím, že z Azkabanu uprchli zlí Smrtijedi, tak jsou všude možně hledáni přízraky, kteří se živí šťastnými vzpomínkami – mozkomory.

Mozkomorové začali na naši školu útočit a tak jsme se je pokusili zahnat. Sice pár z nás přišlo o několik šťastných myšlenek, ale nakonec jsme to zvládli.

Až jsme útok vydýchali, mohli jsme se v klidu vrhnout na luštění zprávy, kterou jsme našli v Azkabanu. Runy nikdo neuměl, ale díky knize, kterou měla u sebe Rowena z Havraspáru, to všichni zvládli. Čekal nás však šok – dozvěděli jsme se, že uprchlíci plánují únos a zničení zakladatelů kolejí, jakožto nejmocnějších čarodějů dnešní doby. Náš hrad je však v bezpečí, a tak se nemusíte bát, nic se nemůže stát.

Odpoledne jsme se po výletě umyli a večer jsme si změřili naše vědomosti v severácko-kouzelnickém kvízu.
Zde najdete fotky.

7. a 8. den - Výlet do Azkabanu
Anka, 29. 7. 2018 10:59

V pátek ráno se všichni kouzelníci vydali po oddílových družinkách prozkoumat Azkaban, ze kterého uprchli nebezpeční kouzelníci. Teď jsme už všichni zpátky ve škole a užíváme si táborového života a sluníčka. Jak se všichni ale měli a co všechno zažili Vám přinášíme v jednotlivých článcích. :-)

Ninjové, Pandy a Kulička

V pátek se tři družiny  společně rozhodly vydat na dalekou cestu do kouzelnické věznice Azkaban, z níž uprchlo mnoho zlých černokněžníků. Putovali jsme přes Senotín, ve kterém jsme nasedli na úzkokolejku do Albeře. Odtud jsme šli na hrad Landštejn = vězbnice Azkaban. V okolí hradu jsme po večeři přenocovali pod hvězdami. Cestou zpět proběhla krátká koupačka v rybníku ve vesnici Blato. Celkem jsme ušli 28 kilometrů za dva dny.

Ondra U.

Lentilky

Když jsme zjistili, že vězni z Azkabanu utekli, rozhodli jsme se tam vydat. Vyrazili jsme v pátek dopoledne. Oběd jsme si dali dali u rybníka, kde jsme se i vykoupali. U Azkabanu  jsme se sešli s ostatními družinami. Před branou jsme našli dopis napsaný neznámým písmem, o kterém naši učitelé soudí, že se jedná o staré runy. Potom jsme začali hledat místo na přespání. Nakonec jsme přístřešek postavili v nedalekém lese pár kilometrů od Azkabanu. Přespali jsme a vyrazili jsme, cestou jsem se stihli vykoupat, protože bylo velké vedro a taky jsme se osvěžli limčou. Po výtečném obědě jsme se vrátili do Bradavic a odpočali si, protože jsme ušli přes 20 kilometrů.

Petruška

Exoti

Jako ostatní družiny, i my s Exoty jsme se vydali na výlet do Azkabanu (Landštejn). Cestou tam jsme si udělali pohodový výlet – v Blatech jsme si dali limču, o něco dál cestou oběd a po nezbytném poledním klidu jsme se i vykoupali. Pak už jsme nasadili tempo, abychom na sraz s ostatními přišli včas, cestou nás osvěžil i menší deštík. V Azkabanu jsme našli tajnou zprávu, kterou ale vyluštíme až v Bradavicích za pomoci knihy z knihovny. Pak jsme popošli ještě o kus dál, kde jsme si postavili plachtu, uvařili večeři (eintopf, podobně jako na Letním vandru), pak jsme si chvilku povídali a šli spát. Ráno jsme si lehce pospali a po snídani už všechno sbalili a vydali se na cestu do tábora. Na bizoním ranči jsme si dali limču a zmrzku, aby se nám líp šlo, cestou jsme se zastavili na Vysokém kameni, kde jsme se naobědvali, v Kaprouně jsme si dali ještě jednu občerstvovací zastávku a pak už došli do tábora, kde jsme se na závěr vykoupali.

Alča

Šmoulíci

V pátek jsme vyrazili ve složení tři Šmoulinky (Terka nešla, bolela jí hlava, ale teď už je připravená na další dny), jeden Šmoulík a tři vedoucí. Celou dobu jsme měli soutěž o to, kdo udrží dýl v jedné ruce kartáček. Vyrazili jsme po žluté směrem k Azkabanu (Landštejn), odkud uprchli všichni uvěznění kouzelníci. Po cestě jsme se vykoupali v Blatech, kde jsme si dali i oběd. Došli jsme na Landštejn, kde jsme měli sraz s ostatními družinami. Než přišli, tak začalo pršet. Schovali jsme se pod slunečníky v hospůdce pod hradem. Když všichni přišli, přiběhla Zajda, že našla nějaký tajný vzkaz. Poté jsme se šli utábořit kousek dál do lesa. Uvařili jsme si večeři, zahráli nějaký písničky na kytaru a šli spát. Kupodivu přes noc nikdo v kartáčkové soutěži nevypadl.
V sobotu jsme si lehce přispali a po snídani se vydali po modré směr Nová Bystřice. Po cestě vypadla Natka, když odložila s věcma i kartáček. Ostatní se drželi dál. V Albeři jsme si nasbírali ostružiny na buchtu, kterou si upečeme. V Nové Bystřici jsme si nakoupili něco dobrýho na zub a kousek za městem jsme si uvařili oběd, pak jsme šli až do tábora. Poslední Šmoulíci odložili kartáčky až v táboře společně s věcma. Vyhrála Simča. Celej dvoudeňák jsme si dost užili. Dlouho jsme spali a máme všichni spoustu energie na druhou půlku tábora.

Lucka

Až se všichni vrátili a vybalili, tak jsme si večer zahráli všichni nejoblíbenější severácký sport - vachbol. A kliknutím sem se můžete podívat na fotky z výletu do Azkabanu.

6. den - Utekly Mandragory
Anka, 26. 7. 2018 21:58

Dnes čekal na kouzelníky z Bradavic jeden z posledních vyučovacích dní, než přijdou testy NKÚ (zkoušky Náležité Kouzelnické Úrovně), které neminou žádného studenta. Takže proto se v hodinách dnes zejména opakovalo, co již máme naučené. Zabralo nám to opět ale celé dopoledne.

Po obědě pršelo, proto jsme se schovali do Velké síně a četli pomocí svíček neviditelné inkousty nebo malovali vtipné kouzelnické rostliny a stromy. Až pršet trošku přestalo, vydali jsme se do Zapovězeného lesa, kam nám utekly šlechtěné Mandragory velikosti člověka. Nějaký student totiž nechal otevřená dvířka od skleníků.
Mandragory jsou známé tím, že nemají rádi zimu. Takže pokud není jejich tělo zahrabané v teploučké hlíně, jsou nevrlé a nesvé a vyjadřují to hlasitým a nepříjemným křikem. I když to pištění bylo chvílemi nesnesitelné, musela se Mandragora obklíčit a nahlas pronést zaklínadlo "Capturam Mandragorum Pituita Nasi". To Mandragoru uspalo a učitelé ji mohli bezpečně zanést do skleníků a pořádně zavřít.

Do večerky jsme potom odpočívali a plnili si severácké zkoušky, protože nás zítra čeká výlet. I z toho důvodu další zpravodajství čekejte, prosím, až nejdříve v neděli večer. :-)

Fotky ze čtvrtka najdete zde.

5. den – Draci, Velká hygiena, Patroni
Anka, 25. 7. 2018 22:38

Středeční den jsme si udělali docela odpočinkový. Ráno nás ale vzbudil poplach, protože na bradavický hrad zaútočili draci. To všechny studenty vytáhlo z postele a zajistilo vydatnou rozcvičku. Draky jsme ale úspěšně zahnali, takže jsme mohli bezpečně posnídat. Po snídani jsme měli velkou hygienu, všichni si vydrbali vlasy a osprchovali se. Odpoledne museli studenti zase do školy, ale jen na dvě hodiny! V hodině věštění si děti s Helgou zkusily základy astrologie a věštění z čajových lístků. Navíc se každý naučil rozeznat, co znamenají sny. Se štědrovalskou zakladatelkou potom proběhla praktická hodina Nauky o mudlech, takže každý odjížděl obohacen o informace, k čemu mudlům slouží například ramínko, zapalovač nebo fixa.

Po večeři nás čekal trénink patronů – každý kouzelník má svého patrona, který jej ochrání před určitým druhem magie a před určitými kouzelnickými tvory či přízraky. Každý si vyplnil kvíz, jehož bodový výsledek určil, jaké zvířátko má každý kouzelník. To si potom každý zhmotnil z papíru a už jsme mohli jít trénovat s hůlkou patrona vyčarovat. Maximální soustředění, nejšťastnější vzpomínka a zřetelné vyslovení formule „Expecto Patronum“ zajistilo kouzelníkům vyčarovat patrony. Ne každému se to povedlo na poprvé, ale nakonec se to povedlo všem. Pak byl čas jít do komnat a zalehnout, aby se nestalo to, co včera.

Fotky ze středy jsou zde.

Odvoz balíků na tábor
Anka, 25. 7. 2018 11:26

Máme pro všechny rodiče zajímavou nabídku! Pokud chcete třeba ušetřit za poštu, můžete poslat dětem na tábor balík či dopis nebo pohled autem!

Na návštěvu na tábor jede bývalý vedoucí Martin Tyl, a tak pokud nechcete posílat věci poštou, můžete přijít v PÁTEK 27.7.2018 ke klubovně v 16.30 hod, kde bude čekat. Pozor! - bude tam čekat přibližně jen 15-30 minut :-) Prosíme, nedávejte do balíků dětem věci, co se mohou rozpustit, či zkazit. Z pátka na sobotu budeme na výletě, tak děti balíky dostanou nejdříve až v neděli.

4. den - Filmový večer v Prasinkách
Anka, 25. 7. 2018 11:21

Stejně jako každý jiný den v Bradavicích jsme dopoledne začali výukou. Tentokrát na studenty čekalo bylinkářství se Salazarem, u kterého jsme sbírali bylinky na usušení na čaj, výuka přeměňování s ředitelem Coombálem, kde se naučili základní kouzla pro přeměnu ve věc a také péče o kouzelné tvory.

Už předchozí den se nám po školních pozemcích objevily plakáty s reklamou na Filmový večer v Prasinkách, na který jsme ale bohužel neměli dostatek galeonů. Naštěstí nás zachránil tajný přítel, který nám zanechal vzkaz, že pokud projdeme jeho dobrodružnou cestou, dostaneme na konci odměnu. To jsme úspěšně zvládli a tak jsme se poté, co jsme si opekli špízy na ohni, vydali do Prasinek (farma Alpaka poblíž tábora) na filmový večer. Mohli si koupit limonádu a pak jsme napjatě sledovali film Fantastická zvířata a kde je najít. Zakoukali jsme se natolik, že jsme si nevšimli, že učitelé už odešli zpět do školy a hlídkují na chodbách. Protože už bylo pozdě, musel se každý do své ložnice nenápadně proplížit, aby nedostal školní trest. Většině se to úspěšně podařilo.

Ponocování nám tolik nevadilo, protože nás následující den čeká Velká hygiena a tak si můžeme přispat. A vy se můžete těšit, že na fotkách uvidíte umyté a čisté děti :-)

Kliknutím sem se můžete podívat na fotky.