Příměstský tábor - Případy Sherlocka Holmese

Pro koho:
celý oddíl, veřejnost

Popis

1. den - Trénink dovedností detektiva

Dnešním dnem nám začalo pátrací dobrodružství se slavným detektivem Sherlockem Holmesem. Toho jsme se však nedočkali, jelikož byl unesen partou padouchů, neznámo kam. Nejsme zatím tak dobří jako on, tak se nám nepodařilo ho dnes vypátrat, a tak jsme se hned z rána vrhli na nácvik všeho, co správný detektiv musí umět. Například postřeh, paměť, pohyb, plížení a tak dále. Také jsme si vyrobili pořádné lupy, aby nám neuniklo vůbec nic. Posilnili jsme se obědem a potom jsme trénovali šifry a kódování zpráv.

Celý den jsme na sobě pilně pracovali, tak se nám podařilo v bytě na Bakers Street 221B, kde pan Sherlock Holmes bydlí, najít stopu, kterou nám zanechal. Ovšem se ještě budeme muset snažit ... Třeba zítra najdeme další nápovědy a brzy se s mistrem detektivního řemesla setkáme osobně!

Anka

2. den - Vražda pod Hradem Pernštejn

Ráno jsme se sešli trochu dříve, abychom mohli vyrazit obdivovat krásy hradu Pernštejn a dozvědět se například, kdy a kdo ho postavil, kdo a kdy na něm vládnul, jaké pohádky se na něm natočily a spousty dalších zajímavostí. Prohlídka ale byla velmi náročná, až nám z toho vyhládlo, tak jsme si v restauraci pod hradem dali obídek - na výběr jsme měli ze čtyř jídel. 1. Svíčková s knedlikem 2. Kuřecí řízek s brambory 3. Kuřecí přírodní řízek s brambory a 4. Boloňské špagety. Po skvělém obědě nás ale už čekala práce. Museli jsme vyslechnout 4 podezřelé a přijít na vraha, to se nám povedlo a tak jsme se mohli vydat domů. Také jsme u mrtvoly našli další indicii k nalezení Sherlocka Holmese. Bylo na ní Ježi . . . ., tak co, kdo ví?

Barča

3. den - Místo činu klubovna?

Než jsme se ve středu ráno všichni sešli, dokoukali jsme pohádku z předchozího dne V hlavě. Dopoledne jsme strávili venku. V první hře, která se jmenovala Mnohonožky, děti utvořily týmy a úkolem bylo obíhat vyznačený kruh různými způsoby. Například u jednonožky musel jeden běžet pozpátku nebo u pětinožky čtyři nesli pátého. Potom jsme si zahráli na vrahy a policajty. Chodilo se libovolně po hřišti a vrah zabíjel tím, že mrkl na oběť. V průběhu her jsme si dali svačinu. Třetí hra trochu připomínala všem známé smradlavé vajíčko. Po návratu do klubovny jsme se pustili do rukodělek. K obědu jsme si dali oběd a po něm pohádku Tři bratři. Až nám vytrávilo, dodělali jsme naše výtvory. Když vtom přiběhla Markétka se zlou zprávou. „Něco se stalo!”, řekla. Venku jsme zjistili, že se stala vražda, tak jsme označili místo činu a vydali se po stopách vraha. Naše pátrací akce dopadla úspěšně a vraha jsme odhalili. Na závěr jsme si zahráli ještě jednu hru a získali další indicii k cestě za Shelockem Holmesem.

Kyka a Kačka

4. den - pomoc Watsonovi

Čtvrteční ráno začalo akčně. Dozvěděli jsme se, že nejlepší přítel Sherlocka Holmese - pan doktor John Watson měl při převozu lékařského materiálu nehodu z důvodu vadných brzd. Materiál bylo nutné doručit, tak jsme se rozhodli, že mu rychle pomůžeme, zatímco se bude zotavovat v nemocnici. Ve čtyřech týmech se malí detektivové rozdělili do dvojic, házeli si kostkou a materiál po okruhu převáželi.

Převáželi jsme sirény - při jejich převozu museli pomocníci houkat, zubařské náčiní - při tom se ukazovaly zuby, při převozu věcí pro márnici se přenášela "rakev", na operační sál pomocníci běhali v ochranném oblečení, dále aby se nepřenesla infekce, tak se náklad nosil v rouškách a rukavicích a nakonec pro porodnici jsme přenášeli novorozence. Vše se nám podařilo včas dopravit, takže jsme panu Johnu Watsonovi velmi pomohli.

Pak se k nám doneslo, že nehodu zavinili únosci Sherlocka a zanechali po sobě další stopu, která nám pomůže pana Holmese najít.

Pak jsme se z Baker Street sbalili a vyjeli vstříc zábavě - do Vyškova. Dali jsme si oběd v restauraci a pak vyjeli vláčkem do Dino Parku. Tam jsme se procházeli a užívali si pohledu na oživlé sochy dinosaurů z druhohor. Pak už byl ale čas jet zpět, tak jsme na rychlík do Brna utíkali.

Zítra nás čeká už poslední dobrodružství, tak nám držte palce, ať to všechno dobře dopadne!

Anka

5. den - Sherlock Holmes zachráněn!

Když jsme se ráno sešli, zahráli jsme si na rozcvičení nějaké detektivní hry. Po chvíli přišel k nám zraněný doktor Watson s důležitou zprávou. Pověděl nám, že se včerejší noc vydal podle našich indicií na Babí lom. Tam Sherlocka bohužel nenalezl. Ale našel tam úplně jiné indicie, tentokrát snad správné. Po vyluštění všech indicií jsme se dozvěděli, že musíme do Soběšic na rozhlednu.

Přijeli jsme na místo a rozhodli se jít na nejbližší rozhlednu v okolí - Ostrou horku. Po krátkem výstupu jsme se dostali na rozhlednu a nahoře jsme objevili Sherlocka.

Sherlock poděkoval za záchranu od únosců a poté jsme se všichni i s Sherlockem společně naobědvali, rozdali si odměny a diplomy za body, které jsme po celý týden sbírali. Vyhlásili jsme i tři první místa a to Vojtu, Barunku a Filipa. Po vyhlášení jsme vyrazili zpět do klubovny. Dodívali jsme se na zbytek pohádky, ale potom byl už čas jít domů.

Děkujeme všem detektivům za pomoc a těšíme se na další detektivní případy!

Makča

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.