Podzimáky

středa 25. 10. - neděle 29. 10. 2023
celý oddíl zvadlo

Ve středu 25. října jsme se vydali do Obůrky u Blanska s cílem najít neznámý artefakt, který se podle badatele Eduarda Kornela měl nacházet někde v Moravském krasu. Z jeho výzkumné výpravy se naštěstí zachoval jeho deník, díky kterému jsme mohli sledovat jeho stopy a průběžně sbírat indicie vedoucí k nálezu artefaktu.

Ve čtvrtek dopoledne nás badatelův deník zavedl na nedalekou rozhlednu Podvrší u Veselice, která nám umožnila rozhlédnout se po okolí a zmapovat si území Moravského krasu. Po návratu na ubytovaní jsme z informací z rozhledny byli schopni vyluštit hned polovinu souřadnic s možným výskytem artefaktu. Využili jsme slunečného odpoledne a zahráli si hru vachověk – kombinaci her vachbol a středověk. Po večeři jsme se dozvěděli, že abychom byli schopni čísla v souřadnici správně poskládat, musíme od místního překupníka získat obálky s nápovědou. Naštěstí se v blízkosti ten stejný večer konala dražba replik obrazů, na které si děti mohly vydělat spoustu peněz.

Další den ráno jsme se vydali na prohlídku Punkevních jeskyní. Viděli jsme různé krasové útvary, navštívili jsme dno propasti Macocha a prohlédli si krásy jeskyní i jízdou na lodičkách po řece Punkvě. Po prohlídce jsme si u jeskyní dali oběd a vydali se na zříceninu hradu Blansek. Zde jsme museli zjistit, kdo hrad založil a ve kterém století. Po návratu do Obůrky proběhla velká hygiena a večer jsme rozluštili poslední chybějící čísla do souřadnic hledaného artefaktu. Na závěr dne jsme se účastnili místní burzy, kde jsme měli možnost si vydělat ještě více peněz než z prodeje obrazů. Na burze jsme mohli prodávat a nakupovat různé komodity, jejichž cena se ale stále měnila. Děti tak musely sledovat vývoj trhu, aby získaly co nejvíce peněz. Vydělané peníze už naštěstí stačily na nákup obálek.

V sobotu nás čekal poslední úkol, a to vydat se do obce Rudice a zjistit, ve kterém roce a v jakém slohu byl postaven místní větrný mlýn. Všechny informace jsme úspěšně získali a mohli jsme tedy otevřít obálky s nápovědami. Ty nás nasměrovaly ke skalnímu útvaru Kolíbky, kde jsme nalezli vytoužený artefakt! Spokojení jsme se vrátili zpět do Obůrky. Po večeří jsme se pak dozvěděli spoustu nových informací při hře AZ kvíz a potrénovali jsme vázání uzlů na nadcházející soutěž Zelené ligy.

Poslední den výpravy už jsme se jen sbalili, uklidili ubytování a po obědě vyrazili zpět do Řečkovic. Děkujeme všem zúčastněným a doufáme, že si podzimní prázdniny ve společnosti vedoucích ze Severky užili.