Adresa tábora

pošta Nová Bystřice

NOVÝ SVĚT - DEN 9. a 10.

2. srpna 2022 • Vilík • Nový svět 2022

Devátý a destáty den se naše čety rozdělily podle svých oddílových družin a vypravili se na dvoudenní výlet. V následujících pár slovech si přečtěte o jejich dobrodružsví.

Esa

Nejmladší průzkumná skupinka Esa letos poprvé vyrazila na dvoudenní výlet. Jejím cílem byl rybník v Blatu, kde se plánovala vykoupat a i přenocovat. Za stopami přeživších vyrazila skrz Senotín a po žluté značce se dostala až k vodě a penzionu, kde se osvěžila nanuky. Konečná destinace mladých průzkumníků se však změnila, když se rozhodli prohledat nedaleko stojící bunkry. K jejich štěstí nalezli i jeden otevřený, avšak všechna opevnění byla bohužel bez známek života. Přespání se konalo v nedalekém lesíku pod přístřeškem. Ráno pak celý tábor sbalili a vyrazili zpět do základny. Cesta proběhla poměrně hladce a oběd ve formě chlebů se salámem si naši pionýři vychutnali na rozcestí nedaleko tábora. Cestu pak zakončili velkou hygienou v našem útočišti.

Zajda

Smajlíci

Smajlíci se na dvoudeňák vydali směrem na Landštejn. Ještě v táboře jsme si vylosovali slova, která po celou dobu každý z nás nemůže říct. Pokud někdo slovo řekne, musí se dotknout nosem země. Vyrazili jsme a hned za táborem už si někteří klekali na zem. Někteří to se svým „JO“, případně „NEMŮŽU“ měli těžší než jiní. Cesta nám rychle ubíhala a po pár kilometrech jsme si dali na oběd těstovinový salát. Pokračovali jsme dále až k Landštejnu, kde jsme si v hospůdce dali kofolu a zmrzku. Podívali jsme se na hrad a vydali se po modré směrem k bunkrům, kde jsme se utábořili na noc. Tato poslední část cesty byla do kopce a tak bylo na konec prvního dne trochu stěžování. Jinak to všem šlo skvěle. Našli jsme si místo na přespání, David se Štěpánem si splnili zkoušku a postavili přístřešek. Mezitím ostatní připravili ohniště a dřevo a udělali jsme si na večeři fazole s párečkama a slaninou. Po večeři následovalo ještě nějaké to mlsání sladkostí a poté večerka. Ráno jsme se nasnídali a vydali na cestu. Ze začátku jsme si prohlédli pár bunkrů a u toho zachránili srnku se zlomenou nohou přivoláním lesní správy. Dále cesta vedla kolem Osiky, kde jsme si v rybníku pouze okoupali nohy, protože jsme poměrně spěchali, aby nám děti neumřely hladem (jak se některé tvářily). V Nové Bystřici jsme si dali oběd. Úzkokolejka, kterou jsme chtěli jet, byla uvízlá kvůli spadlému stromu, a tak jsme se kousek svezli autobusem do Potočné a konec cesty do tábora došli. Následovala hygiena, takže jsme si umyli zpocená těla a špinavá chodidla. Všichni, kteří ke konci cesty prohlašovali, že jsou naprosto vyčerpaní, samozřejmě hned hráli vybíjenou a běhali a rozhodně nebyli tak unavení jako my, vedoucí.

Lucka

Pandy

Pandy se na dvoudenní výlet vydaly do vypálené vesnice Pfaffenschlag. Cesta byla vyčerpávající, protože jsme ušli přes 20 kilometrů, ale zvládli jsme ji, i díky pomoci ve formě občerstvení z restaurace ve Starém Městě pod Landštejnem. Blízko cíle jsme potkali Parazity, kteří nám pozvedli morálku. Další den jsme se vzbudili brzy, abychom stihli bus z nedalekého Kadolce. Ten jsme stihli, proto jsme se mohli dopoledne vykoupat v rybníce Osika. Pak jsme již v klidu šli do tábora, cestou jsme se osvěžili v bufetu. Oběd jsme si dali u Panského rybníka, pak nás čekala jen sprcha v táboře a odpočinek.

Ondra U.

Paraziti

Družina Paraziti vyrazila na průzkum do Slavonic. První den jsme ušli celkem 22 kilometrů a přespali jsme v lese kousek za Pfaffenschlagem. Cestou jsme potkali všechny další družiny a společně s Esama jsme si dali oběd u rybníka Blato. Cestou jsme se vyřádili v kukuřičném poli, kde jsme si nakradli kukuřice na večer a Honza si s sebou vzal i celý kukuřičný stvol, který pojmenoval Marven, a který nám dělal společnost celý dvoudeňák. Večer jsme si u ohně zahráli na kytary, které Jiříček a Mili nesli celou cestu z tábora. Další den jsme došli do Slavonic a děti měli za úkol najít 6 různých dveří podle pohlednice. Měli na to hodinu, ale z toho půlhodinu strávili ve Flopu, který byl daleko lákavější. Potom jsme se vydali do Slavonického podzemí. Naštěstí tam nikdo nezůstal, i když Jiříček se tam na dvou místech zasekl. Pro zpáteční cestu jsme využili autobus, abychom s ještě stihli vykoupat v rybníce za Potočnou a pak už jsme za zvuků kytar dorazili až do tábora.